Digitális témahét 2021
Kedves Diákok,
A Digitális Témahét az online oktatás ideje alatt sem marad el. A 2021. március 22-26-i hét minden napján egy-egy rövid, fejtörő feladat megoldására hívunk benneteket!
A feladatok megoldását szaktanáraitoknak juttassátok el a classroom felületen keresztül.
A feladatok megjelenésének időpontja a következő:
1. feladat: 2021. március 22. 8:00
2. feladat: 2021. március 23. 8:00
3. feladat: 2021. március 24. 8:00
4. feladat: 2021. március 25. 8:00
Extra feladat: 2021. március 26. 8:00
Eredményhirdetésre és jutalmazásra a digitális témahét lezárását követően kerül sor. Várjuk az érdeklődőket, jelentkezzetek minél többen!
Figyeljétek a gimnázium weboldalát és Facebook oldalát!
Jó fejtörést, játékot kívánunk!
a Matematika-fizika-informatika munkaközösség
Kedves Diákok,
Az 5. nap feladata egy extra feladat, ezúttal legyetek Ti a rejtvényfejtők!
Bizonyára sokan ismeritek a világszerte nagy népszerűségnek örvendő sudoku logikai játékot. Extra feladatként egy különleges játékra invitálunk benneteket, hiszen ezúttal a hagyományos sudoku játékszabályai megváltoztak. A változást a közelmúltban világszerte ünnepelt Pí-nap ihlette.
A különleges, részletes szabályokról a képre kattinva szerezhettek információt.
Megoldásotokról készítsetek képernyőképet, melyet küldjetek a classroom felületen szaktanáraitoknak!
Kedves Diákok,
A 4. nap feladata egy interaktív puzzle.
Amennyiben végeztetek az online kirakóssal, eredményeitekről készítstek képernyőképet és töltsétek fel a classroomben kitűzött feladathoz.
Kellemes időtöltést kívánunk!
Kedves Diákok,
A 3. nap feladata szókereső játék.
Legyetek szemfülesek, jó játékot kívánunk!
Megoldásotokról készítsetek képernyőképet, melyet küldjetek a classroom felületen szaktanáraitoknak!
Megoldásotokról készítsetek képernyőképet, melyet küldjetek a classroom felületen szaktanáraitoknak!
Kedves Diákok,
A 2. nap feladata egy rövid rejtvény, melynek témáját a világszerte ünnepelt Pi-nap adta. A megoldásokhoz szükség lehet egy kis böngészésre a matematika történetében, de a válaszok könnyen megadhatók.
Jó fejtörést, játékot kívánunk!
Válaszaitokat (szám és hozzá tartozó megfejtés) küldjétek a classroom felületen szaktanáraitoknak!
Vízszintes:
2. - A görög π betű a „περίμετρος” (perimetrosz, azaz kerület) szót rövidíti. Ki használta először ezt a jelölést?
6. - 1988 óta világszerte minden évben ... 14-én ünneplik a π-napot.
8. - 2018-ban halt meg (nemzetközi pi-napon):
Függőleges:
1. - Itt látható Bécsben a Pi értéke
3. - A π nem írható fel két egész szám hányadosaként, tehát:
4. - 1879-ben született (nemzetközi pi-napon):
5. - Az Euklideszi geometriában a kör kerületének és ... arányaként határozzák meg.
7. - Ezen az egyiptomi papiruszon található egy képlet a kör területének meghatározására
9. - beírt és körülírt szabályos sokszögekkel próbálta megközelíteni az egységnyi átmérőjű kör kerületét.
Kedves Diákok,
A digitális témahét 1. napján egy rövid utazásra invitálunk benneteket a világyegyetemen kereszül.
Jó fejtörést, játékot kívánunk!
Válaszotok betűjelét küldjétek a classroom felületen szaktanáraitoknak!
A naprendszerünkben az űrhajósok rakétákon () és csészealjakon () tudnak a bolygók között repülni. A következő ábra mutatja a lehetséges repülési útvonalakat:
Egy űrhajós, aki a Vénuszról() a Szaturnuszra() szeretne repülni, utazhat rakétán() vagy csészealjon() a Jupiterre() , onnan csészealjon() a Neptunuszra(), végül csészealjon() a célbolygóra, a Szaturnuszra(). Ha az űrhajós először rakétán() megy, a következő ábra írja le az utazását:
Helga az űrhajós jelenleg a Neptunuszon() tartózkodik. Szeretne hazajutni a Földre(). Az űrutazási iroda négy lehetőséget küld neki.
Melyik ajánlattal NEM jut vissza Helga a Földre ()?
A;
B;
C;
D;