Digitális témahét 2021

Kedves Diákok,

A Digitális Témahét az online oktatás ideje alatt sem marad el. A 2021. március 22-26-i hét minden napján egy-egy rövid, fejtörő feladat megoldására hívunk benneteket!

A feladatok megoldását szaktanáraitoknak juttassátok el a classroom felületen keresztül.

A feladatok megjelenésének időpontja a következő:

Eredményhirdetésre és jutalmazásra a digitális témahét lezárását követően kerül sor. Várjuk az érdeklődőket, jelentkezzetek minél többen!

Figyeljétek a gimnázium weboldalát és Facebook oldalát!

Jó fejtörést, játékot kívánunk!

a Matematika-fizika-informatika munkaközösség


Kedves Diákok,

Az 5. nap feladata egy extra feladat, ezúttal legyetek Ti a rejtvényfejtők!

Bizonyára sokan ismeritek a világszerte nagy népszerűségnek örvendő sudoku logikai játékot. Extra feladatként egy különleges játékra invitálunk benneteket, hiszen ezúttal a hagyományos sudoku játékszabályai megváltoztak. A változást a közelmúltban világszerte ünnepelt Pí-nap ihlette.

A különleges, részletes szabályokról a képre kattinva szerezhettek információt.

Megoldásotokról készítsetek képernyőképet, melyet küldjetek a classroom felületen szaktanáraitoknak!


Kedves Diákok,

A 4. nap feladata egy interaktív puzzle.

Amennyiben végeztetek az online kirakóssal, eredményeitekről készítstek képernyőképet és töltsétek fel a classroomben kitűzött feladathoz.

Kellemes időtöltést kívánunk!


Kedves Diákok,

A 3. nap feladata szókereső játék.

Legyetek szemfülesek, jó játékot kívánunk!

Megoldásotokról készítsetek képernyőképet, melyet küldjetek a classroom felületen szaktanáraitoknak!

Megoldásotokról készítsetek képernyőképet, melyet küldjetek a classroom felületen szaktanáraitoknak!


Kedves Diákok,

A 2. nap feladata egy rövid rejtvény, melynek témáját a világszerte ünnepelt Pi-nap adta. A megoldásokhoz szükség lehet egy kis böngészésre a matematika történetében, de a válaszok könnyen megadhatók.

Jó fejtörést, játékot kívánunk!

Válaszaitokat (szám és hozzá tartozó megfejtés) küldjétek a classroom felületen szaktanáraitoknak!

Vízszintes:

2. - A görög π betű a „περίμετρος” (perimetrosz, azaz kerület) szót rövidíti. Ki használta először ezt a jelölést?

6. - 1988 óta világszerte minden évben ... 14-én ünneplik a π-napot.

8. - 2018-ban halt meg (nemzetközi pi-napon):

Függőleges:

1. - Itt látható Bécsben a Pi értéke

3. - A π nem írható fel két egész szám hányadosaként, tehát:

4. - 1879-ben született (nemzetközi pi-napon):

5. - Az Euklideszi geometriában a kör kerületének és ... arányaként határozzák meg.

7. - Ezen az egyiptomi papiruszon található egy képlet a kör területének meghatározására

9. - beírt és körülírt szabályos sokszögekkel próbálta megközelíteni az egységnyi átmérőjű kör kerületét.


Kedves Diákok,

A digitális témahét 1. napján egy rövid utazásra invitálunk benneteket a világyegyetemen kereszül.

Jó fejtörést, játékot kívánunk!

Válaszotok betűjelét küldjétek a classroom felületen szaktanáraitoknak!

A naprendszerünkben az űrhajósok rakétákon () és csészealjakon () tudnak a bolygók között repülni. A következő ábra mutatja a lehetséges repülési útvonalakat:

Egy űrhajós, aki a Vénuszról() a Szaturnuszra() szeretne repülni, utazhat rakétán() vagy csészealjon() a Jupiterre() , onnan csészealjon() a Neptunuszra(), végül csészealjon() a célbolygóra, a Szaturnuszra(). Ha az űrhajós először rakétán() megy, a következő ábra írja le az utazását:  

Helga az űrhajós jelenleg a Neptunuszon() tartózkodik. Szeretne hazajutni a Földre(). Az űrutazási iroda négy lehetőséget küld neki.

Melyik ajánlattal NEM jut vissza Helga a Földre ()?

A;   

B;    

C;     

D;